„Przebudowa drogi powiatowej nr 1031L odcinek dr. woj. 811 - Janów Podlaski od km 5+200 do km 10+532,65.”- objazdy na czas wykonania rozbiórki istniejącej nawierzchni i odtworzenia konstrukcji od km 9+990 do km 10+532,65 w m. Janów Podlaski.

Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Spółka Akcyjna w Białej Podlaskiej niniejszym informuje, że w związku z prowadzonymi robotami na drodze powiatowej Nr 1031L – wykonanie rozbiórki istniejącej nawierzchni i odtworzenie konstrukcji od km 9+990 do km 10+532,65 w m. Janów Podlaski, od dnia 06.07.2020r. do dnia 15.08.2020r. zostanie zamknięta dla ruchu kołowego droga powiatowa Nr 1031L od skrzyżowania z ulicą Kąpielową do skrzyżowania z ulicą 1 Maja m. Janów Podlaski.

Jednocześnie informujemy, iż zalecane objazdy będą odbywały się drogami powiatowymi Nr 1035L i  Nr 1036L wg załączonych schematów objazdu.

Pismoz BRD do ZDP,

Schematy: Schemat 1, Schemat 2

woz strazackiDyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego informuje, że uruchomiona została akcja „Bitwa o wozy” zorganizowana przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Przedsięwzięcie zakłada, że ta gmina, której frekwencja wyborcza będzie najwyższa w danym województwie, otrzyma od komendanta głównego Państwowej Straży Pożarnej środki na sfinansowanie w całości jednego z 16 średnich samochodów ratowniczo-gaśniczych. Wartość jednego samochodu to niemal 800 tys. zł. Pojazdy te zostaną w całości sfinansowane przez MSWiA.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie MSWiA pod adresem:

„Bitwa o wozy” – MSWiA sfinansuje wozy strażackie dla gmin o najwyższej frekwencji wyborczej

O G Ł O S Z E N I E

 

          Uprzejmie informuję, iż w dniu 23.06.2020 r. (wtorek) w sali obrad Urzędu Gminy w Rokitnie odbędzie się XVIII Nadzwyczajna Sesja Rady Gminy Rokitno. Początek o godz. 900 . Transmisja internetowa z posiedzenia Rady Gminy będzie dostępna na stronie: http://rokitno.pl/.

Proponowany porządek obrad :

  1. Sprawy organizacyjne:
  2. otwarcie obrad i stwierdzenie kworum,
  3. przyjęcie porządku obrad
  4. przyjęcie protokołu z ostatniej sesji
  5. Podjęcie uchwał w sprawach: 
    1. rozpatrzenia petycji.
  6. Zakończenie.

                                                                                                               Przewodniczący Rady Gminy

                /-/ Eugeniusz  Żuk

Zapraszamy do badania ankietowego dotyczącego zdiagnozowania sytuacji Przygranicznego Obszaru Funkcjonalnego Aktywne Pogranicze w obliczu obecnego kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, a także wyznaczenia nowych lub potwierdzenia kierunków rozwoju do roku 2030, które wskazane zostały w poprzedniej wersji badania. Istotnym celem ankiety jest przeanalizowanie trendów i zmian w podejściu do rozwoju całego obszaru. Wyniki ankiety będą uwzględnione w strategii rozwoju Aktywnego Pogranicza na lata 2020-2030.

Ankieta ma charakter anonimowy.

Poniżej link do ankiety, który będzie dostępna do 5 lipca br.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd-OaFWkPzwNcajO0CoiUeJUpZr9d2cpT1gYPMeOgzpmXiauA/viewform?vc=0&c=0&w=1&usp=mail_form_link

Proszę o zamieszczenie ankiety na stronach gmin z prośbą o wypełnienie przez mieszkańców.

W przypadku pytań do ankiety proszę o kontakt z Panią Anną Krzyżanowską-Orlik pod nr tel.  606 394 009.

Skorzystaj z nieodpłatnej pomocy prawnejdpp

Osoby w trudnej sytuacji mogą znaleźć nieodpłatną, profesjonalną pomoc w jednym z 1500 punktów w całej Polsce.

Kto może otrzymać pomoc?

  • Każda osoba w trudnej sytuacji życiowej w każdej życiowej sprawie, w tym między innymi w sprawach majątkowych, socjalnych, mieszkaniowych, konsumenckich, rodzinnych, czy pracowniczych;
  • Osoby samozatrudnione – osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą (niezatrudniające pracowników przez minimum 12 miesięcy) mogą liczyć na pomoc również z wnioskami do ZUS, Urzędu Skarbowego, Urzędu Pracy.

Co otrzymasz zgłaszając się do punktu? 

  • Profesjonalną pomoc prawnika, wykwalifikowanego doradcy, mediatora;
  • Informację o twoich prawach i obowiązkach w danej sytuacji;
  • Wskazanie sposobu rozwiązania twojego problemu prawnego;
  • Pomoc w sporządzeniu pism i wniosków.

Gdzie szukać pomocy?

  • Przez internet: na stronie www.np.ms.gov.pl;
  • Przez telefon: numer telefonu najbliższego punktu pomocy znajdziesz na stronie internetowej twojej gminy lub starostwa powiatowego.

Bezpłatna pomoc jest skierowana do osób, które nie są w stanie ponieść kosztów pomocy odpłatnej.

O G Ł O S Z E N I E

           Uprzejmie informuję, iż w dniu 22.06.2020 r. (poniedziałek) w sali obrad Urzędu Gminy w Rokitnie odbędzie się XVII Sesja Rady Gminy Rokitno. Początek o godz. 1100 . Transmisja internetowa z posiedzenia Rady Gminy będzie dostępna na stronie: http://rokitno.pl/.

 

Proponowany porządek obrad :

  1. Sprawy organizacyjne:
  2. otwarcie obrad i stwierdzenie kworum,
  3. przyjęcie porządku obrad,
  4. przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  5. Wnioski i interpelacje Radnych.
  6. Sprawozdanie Wójta z pracy w okresie od ostatniej sesji.
  7. Podjęcie uchwał w sprawach: 
  8. rozpatrzenia petycji,
  9. zmian w budżecie gminy na 2020 rok,
  10. zmian wieloletniej prognozy finansowej Gminy Rokitno.
  11. Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rokitnie za 2019 r.
  12. Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz wykonanie budżetu za 2019 rok.
  13. Ocena zasobów pomocy społecznej za 2019 rok.
  14. Odpowiedzi na wnioski i  interpelacje Radnych.
  15. Sprawy gospodarcze, dyskusja, wolne wnioski.
  16. Zakończenie.

                                                                                                               Przewodniczący Rady Gminy

                /-/ Eugeniusz  Żuk

W związku z Zarządzeniem Prezesa Rady Ministrów Nr 89 z dnia 25 czerwca 2020 r. w sprawie wprowadzenia stopni alarmowych na całym terytorium Rzeczypospolitej Polskiej obowiązujący od dnia 26 czerwca 2020 r. od godz. 00:01 do dnia 29 czerwca 2020 r. do godz. 23:59   wprowadza się II stopnień alarmowy CRP  ( stopień BRAVO- CRP).

Wójt Gminy Rokitno wskutek wprowadzenia II stopnia alarmowego CRP ( stopień BRAVO-CRP ) nakazał kierownikom  służb i instytucji właściwych w sprawach bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego, koordynatorom ds. wyborów, przewodniczącym obwodowych komisji wyborczych         nr 1,2,3,4,5 :

  • monitorować i weryfikować, czy nie doszło do naruszenia bezpieczeństwa komunikacji elektronicznej;
  • sprawdzać dostępność usług elektronicznych;
  • dokonywać, w razie potrzeby, zmian w dostępie do systemów;
  • poinformować pracowników instytucji o konieczności zachowania zwiększonej czujności w stosunku do stanów odbiegających od normy, w szczególności dotyczy to pracowników odpowiedzialnych za bezpieczeństwo systemów;
  • sprawdzić kanały łączności z innymi, właściwymi dla rodzaju stopnia alarmowego CRP, podmiotami, które biorą udział w reagowaniu kryzysowym;
  • dokonać przeglądu stosownych procedur oraz zadań związanych z wprowadzeniem stopni alarmowych CRP;
  • sprawdzić aktualny stan bezpieczeństwa systemów i ocenić wpływ zagrożenia na bezpieczeństwo teleinformatyczne na podstawie bieżących informacji i prognoz wydarzeń;
  • informować na bieżąco o efektach przeprowadzanych działań zespoły reagowania na incydenty bezpieczeństwa teleinformatycznego właściwe dla rodzaju działania organizacji oraz współdziałające centra zarządzania kryzysowego, a także ministra właściwego do spraw informatyzacji;
  • zapewnić dostępność w trybie alarmowym personelu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo systemów;
  • wprowadzić całodobowe dyżury administratorów systemów kluczowych dla funkcjonowania organizacji oraz personelu uprawnionego do podejmowania decyzji w sprawach bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych.

Pełna treść: ZARZĄDZENIE NR 89 PREZESA RADY MINISTRÓW

Wójt Gminy Rokitno - Gminny Komisarz Spisowy - ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na terenowych rachmistrzów spisowych w Powszechnym Spisie Rolnym 2020.

Szczegółowe informacje dotyczące Powszechnego Spisu Rolnego w 2020 roku znajdują się na stronie internetowej: https://spisrolny.gov.pl/

Informacja o otwartym i konkurencyjnym naborze kandydatów na rachmistrzów terenowych poniżej w załączeniu

Dodatkowych informacji w sprawie naboru udziela Katarzyna Tur, pok. nr 17 Urzędu Gminy lub pod numerem tel. 83 345 35 50.

Informacja - DOC, PDF

Załącznik nr 1 - DOC, PDF

Załącznik nr 2 - DOC, PDF

Załącznik nr 3 - DOC, PDF